Hogyan lett a Délity Méz BeeMyHoney?

Körülbelül 4 perc elolvasni ezt a cikket.

A Délity Méz családi vállalkozásnak indult. Az első időkben kizárólag offline csatornákon értékesített, elsősorban vásárokon és ismerősökön keresztül.

„Mézeink több generációra visszanyúló családi méhészetből származnak. Célunk a kiváló minőségű hazai méz képviselete. Hitvallásunknak tekintjük, hogy természetes, valódi mézeket hozzunk létre. A méhészet és a mézkészítés számunkra nemcsak alkotás és szenvedély, hanem a természet, a méhek csodálatos közössége iránti legmagasabb tisztelet.”

Offline-ból online

Az eredetileg őstermelőként működő cég néhány éve elkezdett nyitni az online értékesítés felé. Így született meg először a delitymez.com, majd később a beemyhoney.hu.

A beemyhoney.hu nem csak bemutatkozó weboldalként funkcionál a vállalkozás számára, de egyben webáruház is. Ennek köszönhetően ma már az értékesítés nagy mértékben eltolódott a digitális tér felé. Természetesen megmaradtak a vásárok és a vendéglátásban a korábbi kapcsolatok, de a hideg értékesítés terén egyértelműen a weboldal forgalma dominál.

Ez részben a COVID-19 világjárványnak is köszönhető, ugyanakkor érdekes tény, hogy a vállalkozás nem folytatott fizetett hirdetési kampányt, csak szájhagyomány útján érte el az új fogyasztókat. Ennek ellenére a konkrét termékkeresések között már előkelő helyen szerepel a Google organikus találatai között is. Természetesen ehhez szükség volt egy stabil követői bázisra az indulásnál, amely a kezdeti forgalmat generálta az oldalra.

Webáruház adminisztráció nélkül?

Az általános probléma a kis cégeknél, hogy rengeteg adminisztrációs teher hárul az ott dolgozó viszonylag kevés emberre, akiknek egyébként az üzletélénkítéssel, illetve magával a tevékenységgel kellene foglalkoznia.

Ennek megoldásaként a Délity Méz idén úgy döntött, hogy fejleszti a weboldal háttérrendszerét és ilyen módon szervezi ki a terhes (főként) pénzügyi jellegű adminisztrációt.

Mára a beemyhoney.hu eljutott oda, hogy – a készpénzes fizetést leszámítva – minden fizetési és szállítási mód esetében minimalizálta a kapcsolódó adminisztrációt.

Átutalásos fizetésnél:

  1. a díjbekérők automatikusan elkészülnek és kiküldésre kerülnek a vásárló felé
  2. az átutalás beérkezését követően szintén automatikusan készül a számla és a díjbekérő törlődik a rendszerből
  3. e számla a cég számlázó rendszerében rögtön „kifizetett” státuszú lesz, majd kiküldésre kerül a vásárló felé
  4. a kifizetés alapján a számlázó jelzi a weboldal rendelés-nyilvántartásának, hogy a tétel kifizetésre került és átállítja a rendelés státuszát, hogy megkezdődhessen az összekészítés

Kártyás fizetésnél:

  1. a kártyás fizetést követően a rendszer automatikusan kiegyenlítettre állítja a rendelés-nyilvántartásban a tételt
  2. a vásárló a fizetésről szóló visszaigazoló email mellé azonnal megkapja a kapcsolódó számlát is (amely ugyanúgy automatikusan készül)
  3. e számlát a számlázó rendszer azonnal kifizettet státuszra állítja

A rendszer e-számlát is képes kiállítani, tehát még a nyomtatással sem kell vesződni.

A létrehozott szisztéma gyakorlatilag elvégzi az összes adminisztrációt, ami egyébként szükséges lenne az értékesítéshez, így az alábbiakat.

  • díjbekérők készítése
  • számlázás
  • értesítők kiküldése
  • rendelés-státuszok figyelése és módosítása
  • bankszámlafigyelés
  • számlák kiegyenlítése a beérkezett utalások után
  • önellenőrzés

A jövőben várhatóan tovább fog növekedni a weboldal forgalma és az értékesítési volumen a megváltozott élelmiszer vásárlási szokásokból eredően. Mindazonáltal ez a cégnek nem fog adminisztratív többletmunkát jelenteni.

Ha többet szeretne megtudni vagy szeretné megkóstolni ezt a kiváló minőségű termelői mézet, látogasson el a https://beemyhoney.hu – ra.

Nagy örömünkre szolgál látni, hogy hogyan tudja munkánk érdemben segíteni egy vállalkozás működését és mindennapjait.

Amennyiben szeretné, hogy megvitassuk cégének lehetőségeit a weben, ne habozzon írni nekünk. Konzultációnk ingyenes és nem jár elköteleződéssel.

a szerzőről bővebben
Mészáros Gábor
A fluens. alapítója, UX (felhasználói élmény) és web designer. Informatikus, okl. közgazdász és évekig dolgozott online marketing területen. Szakmailag egyaránt foglalkoztatja a web üzleti, gazdasági oldala, illetve a designban megbújó pszichológiai, motivációs tényezők alkalmazása.

szívesen dolgozna velünk?

Írok egy emailt
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram