A Délity Méz családi vállalkozásnak indult. Az első időkben kizárólag offline csatornákon értékesített, elsősorban vásárokon és ismerősökön keresztül.
„Mézeink több generációra visszanyúló családi méhészetből származnak. Célunk a kiváló minőségű hazai méz képviselete. Hitvallásunknak tekintjük, hogy természetes, valódi mézeket hozzunk létre. A méhészet és a mézkészítés számunkra nemcsak alkotás és szenvedély, hanem a természet, a méhek csodálatos közössége iránti legmagasabb tisztelet.”
Offline-ból online
Az eredetileg őstermelőként működő cég néhány éve elkezdett nyitni az online értékesítés felé. Így született meg először a delitymez.com, majd később a beemyhoney.hu.
A beemyhoney.hu nem csak bemutatkozó weboldalként funkcionál a vállalkozás számára, de egyben webáruház is. Ennek köszönhetően ma már az értékesítés nagy mértékben eltolódott a digitális tér felé. Természetesen megmaradtak a vásárok és a vendéglátásban a korábbi kapcsolatok, de a hideg értékesítés terén egyértelműen a weboldal forgalma dominál.
Ez részben a COVID-19 világjárványnak is köszönhető, ugyanakkor érdekes tény, hogy a vállalkozás nem folytatott fizetett hirdetési kampányt, csak szájhagyomány útján érte el az új fogyasztókat. Ennek ellenére a konkrét termékkeresések között már előkelő helyen szerepel a Google organikus találatai között is. Természetesen ehhez szükség volt egy stabil követői bázisra az indulásnál, amely a kezdeti forgalmat generálta az oldalra.
Webáruház adminisztráció nélkül?
Az általános probléma a kis cégeknél, hogy rengeteg adminisztrációs teher hárul az ott dolgozó viszonylag kevés emberre, akiknek egyébként az üzletélénkítéssel, illetve magával a tevékenységgel kellene foglalkoznia.
Ennek megoldásaként a Délity Méz idén úgy döntött, hogy fejleszti a weboldal háttérrendszerét és ilyen módon szervezi ki a terhes (főként) pénzügyi jellegű adminisztrációt.
Mára a beemyhoney.hu eljutott oda, hogy – a készpénzes fizetést leszámítva – minden fizetési és szállítási mód esetében minimalizálta a kapcsolódó adminisztrációt.
Átutalásos fizetésnél:
- a díjbekérők automatikusan elkészülnek és kiküldésre kerülnek a vásárló felé
- az átutalás beérkezését követően szintén automatikusan készül a számla és a díjbekérő törlődik a rendszerből
- e számla a cég számlázó rendszerében rögtön „kifizetett” státuszú lesz, majd kiküldésre kerül a vásárló felé
- a kifizetés alapján a számlázó jelzi a weboldal rendelés-nyilvántartásának, hogy a tétel kifizetésre került és átállítja a rendelés státuszát, hogy megkezdődhessen az összekészítés
Kártyás fizetésnél:
- a kártyás fizetést követően a rendszer automatikusan kiegyenlítettre állítja a rendelés-nyilvántartásban a tételt
- a vásárló a fizetésről szóló visszaigazoló email mellé azonnal megkapja a kapcsolódó számlát is (amely ugyanúgy automatikusan készül)
- e számlát a számlázó rendszer azonnal kifizettet státuszra állítja
A rendszer e-számlát is képes kiállítani, tehát még a nyomtatással sem kell vesződni.
A létrehozott szisztéma gyakorlatilag elvégzi az összes adminisztrációt, ami egyébként szükséges lenne az értékesítéshez, így az alábbiakat.
- díjbekérők készítése
- számlázás
- értesítők kiküldése
- rendelés-státuszok figyelése és módosítása
- bankszámlafigyelés
- számlák kiegyenlítése a beérkezett utalások után
- önellenőrzés
A jövőben várhatóan tovább fog növekedni a weboldal forgalma és az értékesítési volumen a megváltozott élelmiszer vásárlási szokásokból eredően. Mindazonáltal ez a cégnek nem fog adminisztratív többletmunkát jelenteni.
Ha többet szeretne megtudni vagy szeretné megkóstolni ezt a kiváló minőségű termelői mézet, látogasson el a https://beemyhoney.hu – ra.
Nagy örömünkre szolgál látni, hogy hogyan tudja munkánk érdemben segíteni egy vállalkozás működését és mindennapjait.
Amennyiben szeretné, hogy megvitassuk cégének lehetőségeit a weben, ne habozzon írni nekünk. Konzultációnk ingyenes és nem jár elköteleződéssel.